Egostrikk aka Marius

Jeg har en klassisk Mariusgenser min mormor strikket til meg for mange år siden. Den er kjempefin, men akk så varm. Jeg har lenge hatt lyst til å strikke meg selv en Marius med rundfelling og da jeg var innom Sandnesgarn sitt fabrikkutsalg i sommer ble det med en hel del nøster Alpakka hjem. Jeg har startet på bolen i mørk grå. Jeg har kjøpt garn til mønsteret i både lyng og korall. Jeg klarer ikke bestemme meg. Evt kan jeg strikke mønsteret i lys gråmelert og strikke halskanten i korall eller lyng. Jeg har litt tid på meg for kan strikke ermene før jeg bestemmer meg. Hjelp meg!!

mariuslyngnøste mariuskorallnøste

 

På bildet over ser korallfargen litt skarpere ut enn den egentlig er. Hos Sandnesgarn ser den slik ut:

Alpakka_4207 korall_medium

Jeg er så i tvil. Har lyst til å velge litt skarpt, men det er kanskje tryggest å safe med en roligere farge? Hva synes du?

 

oktober 14, 2013. Stikkord: , , , , , , , . Strikking.

2 kommentarer

  1. litlo & kalen replied:

    Så mykje flott du held på med for tida! Gleder meg spesielt til å sjå mariusgenseren din 🙂 Trur det blir flott uansett kva fargekombinasjon du velger, men eg hadde nok gått for mønster i lysegrått og lilla i halsen…

  2. Mariusoppdatering | Mine kreasjoner replied:

    […] det var på tide å oppdatere litt på Mariusfronten. Startet på genser til meg selv i August. Den har fungert som «innimellomstrikk», og det går sakte fremover. En runde nå og […]

Legg igjen en kommentar

Trackback URI

