Nøstebarndress

Min gode venninne venter sitt første barn. Så fort jeg fikk vite nyheten hev jeg meg over strikkepinnene. Garn ble bestilt og denne dressen ble ferdig i en fei. Strikket etter mønster fra Strikk til Nøstebarn. Heldress i 2-tråds garn. Dette skulle ikke være en lysrosa eller lyseblå dilldalldress, men en litt tøff en. Hadde lyst til å strikke med grått garn, og valgte derfor Curry for å sprite opp litt. Nøytralt og fint. Garnet er new zealand lammeuld, bestilt fra http://www.123knit.com

9265454408_c2580fa334

Knappene kjøpte jeg hos Jens Hoff ved Sirkus shopping.

9275934370_723fb4d3b3

Det var egentlig meningen at dressen skulle passe fra nyfødt. Den så ganske liten ut frem til jeg skylte den opp. Da ble den plutselig mye større og ser heller ut til å passe perfekt fra 6 mnd alder. Vel, tiden vil vise når den passer. Jeg håper den falt i smak og at de får masse glede av dressen. Sokkene er også strikket etter mønster fra samme bok. Luen glemte jeg desverre å ta bilde av, men jeg håper på actionbilde en gang i løpet av høsten.

9273140337_8de57d01cc-1

juli 20, 2013. Stikkord: , , , , , , , , , . Strikking.

Legg igjen en kommentar

Be the first to comment!

Legg igjen en kommentar

Trackback URI

