Oslo-Anorakken #2

oslo3

Omsider ferdig med Oslo-anorakken til melomste jenta. Denne ble desverre liggende en tid uten progresjon. Jeg er ikke så glad i ermestrikk. Vil som regel strikke ermene før bolen, men nå var jeg utålmodig og ville komme  igang før jeg hadde fått alt garnet i hus og da var det mest hensiktsmessig å begynne med bolen. Når jeg da kommer til ermene blir jeg så lei. Tror jeg må lære meg magic loop.

Det er jenta selv som har valgt fargene. Ikke min favoritt, men hun digger den. Garnet har jeg kjøpt hos Pickles. Mønster fra samme sted. Valgte å strikke i str 7/8 år. Jeg gikk opp en pinnestørrelse for å se om det ville hjelpe meg med strikkefastheten. Litt stor, men da har hun heldigvis muligheten til å vokse inn i den. Knappene kjøpte jeg hos Sommer i Trondheim. Ganske stort og bra utvalg der.

oslo1

I følge oppskriften skulle det gå med omlag 600 gram garn. Jeg har brukt under 400 gram. I underkant av 2 hesper av hver farge. Restene av multigarnet blir nok retunert og heller byttet i en annen farge. Regner med jeg må strikke en slik til en heldig mottaker ettervhert.

Garn: Abuelita tjukk merino

Mønster: Oslo-Anorakken

Pinne: 6

oslo2

mars 17, 2013. Stikkord: , , , , . Strikking.

Legg igjen en kommentar

Be the first to comment!

Legg igjen en kommentar

Trackback URI

