Hue med vri

Litlo og Kalen la ut et mønster på en artig lue. Jeg hadde lyst til å strikke den til jentene mine. Kommer nok til å strikke en til meg selv etterhvert også. La opp til barnestr., men siden jeg strikker litt stramt ble den litt liten. Cornelia har lagt beslag på den og hun kan bruke den. I skrivende stund har jeg lagt opp til en litt større som også skal bli til Cornelia. Evelina skal få en i samme farge som denne jeg nå har strikket. Jeg valgte å strikke med Lerke fra Dale på pinne 4. Lerke er et blandingsgarn bestående av merinoull og bomull. Sommerull som mange kaller det.

8504349866_d73b05c670_z

 

Mønster: Hue med vri

Garn: Lerke fra Dale

Pinne: 4

februar 24, 2013. Stikkord: , , , , , . Strikking.

6 kommentarer

  1. litlo & kalen replied:

    Så fin den vart!

    • Trine replied:

      Takk! Jeg ble veldig fornøyd 🙂 Liker mønsteret, og håper neste forsøk blir litt mer baggy enn første.

  2. akdahl replied:

    Deilig farge og fin effekt. Mulig jeg må herme 😉

  3. Hue med vri #2 | Mine kreasjoner replied:

    […] med enda en lue etter mønster fra Litlo og Kalen. Det gikk med et helt nøste med Lerke fra Dale. Også denne luen […]

  4. Hue med vri #3 | Mine kreasjoner replied:

    […] bare til hue 1 og hue […]

  5. Sånn kan det gå | Mine kreasjoner replied:

    […] shit happens! Vasket litt yttertøy i dag og vips havnet lua til Cornelia innimellom de andre plagene. Lerke tåler altså ikke vask på 40 […]

Legg igjen en kommentar

Trackback URI

