Egostrikk #3

Enda en lue.

Min gode venninne Hanne har snakket om en lue jeg synes hørtes kul ut. Fikk tips om at jeg kunne finne mønster på Strikkedilla sin FB-side. Leitet frem oppskriften, kjøpte garn, manglet pinne, måtte kjøpe pinne, la opp og strikket. Ferdig på et par timer.

Luen er strikket med Eco Alpaca fra Viking. Det tror jeg må være det mykeste garnet jeg noen gang har kjent. Helt fantastisk.

Strikket luen med dobbelt garn på pinne 9.

Lue

januar 21, 2013. Stikkord: , , , , , . Strikking.

4 kommentarer

  1. Hanne replied:

    ❤ Lekker ja….må hive en til på pinnene her også, bare kjøpe garn først.

  2. hannawoz replied:

    Denne lua var kjempefin! Er det mulig å få linken til oppskriften du brukte? Finner den ikke på noen av Strikkedillas Facebooksider.

    • Trine replied:

      Takk 🙂
      Jeg la opp 48 m dobbelt garn på p 10 og strikket 12 omg vrangbord så la jeg ut 6 m jevnt fordelt. Strikket så 3 omg rett, 2 omg vrangt x 5. Avsluttet med 2 omg rett, 2 m sm ut omg og gjentok 2 m sm ut omg en gang til. Trekk så tråden gjennom maskene og lag en litt stor dusk. Viola

      • hannawoz replied:

        Tusen, tusen takk! 🙂 Veldig flotte luer på bloggen din – fingrene begynte å klø etter strikketøyet med en gang. 🙂

        -Hanna-

Legg igjen en kommentar

Trackback URI

