Oslo Anorakken

Har lenge hatt lyst til å strikke OsloAnorakken fra Pickles. Synes den er så fin. Fra før vet jeg også at garnet er nydelig mykt. I første omgang var det Cornelia som skulle få genser. Jeg satte i gang forrige lørdag, og i går kveld sydde jeg i knappene. Rask og enkel strikk.

Fargevalget falt på Natur og Støvet Rosa Multi.

Jeg strikket den i str 5/6 år, og igjen har jeg fått bevist for meg selv at Picklesjentene må strikke utrolig løst. Plaggene mine blir alltid smalere enn det som står i målene dems. I tilegg får jeg veldig mye garn til overs. Jeg strikker ikke stramt. Ikke nå lenger. Jeg synes selv jeg strikker jevnt, og akkurat passe. Liker ikke at plaggene ser slappe og hullete ut. Denne gangen strikket jeg på pinne 5, neste gang går jeg opp til 6.

Mønsteret er ganske enkelt å følge, om man selv bare følger med i svingene. Jeg måtte f.eks rekke opp 3 ganger før jeg fikk vendestrikken riktig for å få bakstykket lenger. Det var ikke det at jeg ikke fikk til vendingene, men det lønner seg å strikke vendingene på rett sted. Man bør også lære av sine feil og ikke gjøre samme feilene flere ganger på rad…

Jenta ble strålende fornøyd med genseren sin og tok den på seg med en gang 🙂

 

januar 13, 2013. Stikkord: , , , , . Strikking.

2 kommentarer

  1. Hermien den Ouden replied:

    Trine du er så flink!

Legg igjen en kommentar

Trackback URI

