Hvordan farge misfarvet ulltøy

Jeg har ofte irritert meg over at ulltøyet til ungene fort blir misfarvet. Vel, jeg fant en løsning på det for noen år siden.

1. Fyll en stor kasserolle med kaldt vann

2. Bland inn ønsket mengde med Wiltonfarge. Jeg bruker denne typen. Velg gjerne en litt kraftig farge for å være sikker på at alt blir godt farget.

3. Legg i plaggene. Ikke ta så mange i slengen. 3 holder kanskje, avhengig av størrelsen på kjelen din.

4. Bruk hendene til å klemme vannet godt gjennom alle plaggene. Sørg for at alle er dekket av vann.

5. Sett på varmen og la det hele koke opp. Jeg rører veldig lite i det underveis, men hender seg jeg vender litt på det for å få farvet det jevnt.

6. Så fort det koker, skru av varmen og la det stå til det er helt kaldt igjen.

7. Heng opp og nyt.

8. Ferdig.

april 27, 2012. Stikkord: . Diverse.

One Comment

  1. akdahl replied:

    Deilig farge!
    Jeg er også veldig glad i å farge ulltøy, sist farget jeg det lilla.

Legg igjen en kommentar

Trackback URI

