Lille kjole

Fort gjort. Jeg er visst avhengig av å ha noe på pinnene. La opp til denne søndag, ferdig mandag. Hadde ikke noe klart mål om hva det skulle bli, men underveis så det ut til å bli en kjole for ei lita jente. Dette er en del av mitt garnslankeprosjekt. Brukte et nøste grønt og et nøste brunt av Pickles superwash. Strikket på pinne 5. Jeg la opp 100 masker og strikket 16 pinner rille fortsatte i glattstrikk til passe lengde. Felte 10 masker og gikk over til rillestrikl samtidig som jeg felte 6 masker til ermehull i hver side. På neste omgang la jeg opp 15 nye masker over hvert ermehull og fortsatte så med rillestrikk samtidig som jeg felte inn litt her og der hver 3. pinne. I splitten bak heklet jeg to hemper til knapper.

20120327-103600.jpg

20120327-103613.jpg

20120327-103626.jpg

mars 27, 2012. Strikking.

5 kommentarer

  1. akdahl replied:

    Du er så flink og ikke minst kjapp! 🙂

  2. akdahl replied:

    Du er så flink og kjapp! 🙂

  3. Kaja replied:

    Må jo bli til Solveig det 🙂 du er jammen flink..

    • Trine replied:

      Solveig er nok for stor for denne. Jeg kan gjemme den til en dag du har tenkt å få ei jente… om du tørr.

  4. Lille kjoles oppfølger « Mine kreasjoner replied:

    […] den første kjolen ble så liten og det fremdeles var masse garn igjen, strikket jeg en til. La opp 120 masker denne […]

Legg igjen en kommentar

Trackback URI

