Rillestrikket jakke

Fikk en liten nevø den 4. mai og måtte selvfølgelig strikke til han også. Lucas har fått jakke og lue. Jeg håper bare han får brukt det. Jakken og luen er strikket i new zealand lammeull på pinne 2,5 og 3,5. Mønsteret har jeg funnet i Strikk til nøstebarn, en bok jeg bruker mye for tiden.

Lucas

Advertisements

mai 17, 2011. Stikkord: , , , , , , , . Strikking.

3 kommentarer

  1. NinaS replied:

    Så flott en jakke og lue til lille Lucas! Må være god å ha på sure dager framover 😀

  2. Heidi replied:

    Kjempefin fargekombinasjon! Jeg har oppskriften her, og skal lage en ensfarget jakke, for jeg er HELT nybegynner. Ser at det står hvordan man kan ha striper i 3 farger, men klarer ikke å tenke ut hva du har gjort.. Hvilke pinner av de 6 gjentagende pinnene er strikket i hvilken farge?

    • Trine replied:

      Takk for det 🙂
      Jeg tror jeg strikket den korteste rillen i grått, de to neste i turkis. Denne jakken har som duster ensfarvede ermer, bakstykket er også grått. Om du søker opp babyjakke her så finner du bilde av en i tre farger. Jakken er veldig enkel og grei å strikke, bare ikke gjør samme tabbe som meg. Jeg glemte å telle med knappestolpen foran i antall roller man strikker før man lager ermet så jakken ble litt bred foran i forhold til ryggen.

Trackback URI